#اموزشی

آموزش جلو گیری از هک وای فای

زندگی بدون اینترنت و به خصوص وای فای در دنیای امروزه، کاری بسیار دشوار و غیرقابل تحمل است. در حال حاضر اکثر کاربران اینترنتی از یک مودم یا روتر وای فای در خانه ی خود استفاده می کنند که هر یک دارای سطح امنیتی متفاوت است. مودم های WiFi به قدری با زندگی ما آمیخته شده اند که تقریباً در هر مکانی که وای فای گوشی یا لپ تاپ خود را روشن کنید، می توان 3 یا 4 مودم مختلف را شناسایی کرد اما آیا تمامی دارندگان مودم های وای فای، از راهکارهای امنیتی مؤثر استفاده می کنند؟ متأسفانه پاسخ این سؤال منفی است؛ در حقیقت اکثر کاربران پس از راه اندازی اولیه مودم وای فای خود، دیگر هرگز به سطح امنیتی و تنظیمات ضروری برای مقابله با هکرها نمی اندیشند و اصطلاحاً درهای مودم خود را برای همسایگان باز می گذارند.

 

متخصصان امنیتی، هکرها و حتی افراد عادی با کمی اطلاعات ابتدایی در رابطه با سطوح امنیتی و حفره های امنیتی روترهای WiFi می توانند به مودم های آسیب پذیر اطراف خود (که تعداد آن ها نیز بسیار است) دسترسی پیدا کنند. پس از نفوذ به این مودم ها، آن ها می توانند از شبکه ی شما برای انجام حملات سایبری، جاسوسی و... استفاده کنند. همچنین می توان به صورت نامحسوس سیستم شما را به وب سایت های خصوصی انتقال داد تا در آنجا هکرهای حرفه ای تر، به ریزترین اطلاعات شخصی شما همچون حساب های بانکی و رمزهای عبور مختلف دست یابند.


در گذشته که استفاده از شبکه های کابلی مرسوم تر بود، دزدیدن اطلاعات و یا پهنای باند برای هکرها بسیار سخت و دشوار بود چراکه می بایست به صورت فیزیکی به مودم موردنظر اتصال پیدا می کردند. اما مشکل سیگنال های وای فای آن است که هر کسی که در مجاورت مودم قرار گرفته، می تواند به آن نفوذ کند.

 

موضوعات مرتبط: اموزش حفظ داده های شخصی خود
برچسب‌ها: آموزش جلو گیری از هک وای فای

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 ارديبهشت 1395 | 19:53 | نویسنده : حسن احمدپور |

یکی از بخش‌های مهم و اصلی در ارتکاب جرایم سایبری مربوط به بخش سرقت اطلاعات «هک و نفوذ» است.

هکرها با استفاده از ابزارهای متفاوت که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد دست می‌یابند. اطلاعاتی که مربوط به حریم خصوصی و شخصی افراد می‌باشد و مسلماً به هیچ وجه راضی به  افشا و دسترسی به آن، توسط افراد غریبه نیستند، این اطلاعات می‌تواند شامل: رمزهای عبور، عکس‌های خانوادگی، اطلاعات بانکی، مشخصات و اطلاعات فردی و بسیاری موارد دیگر باشد؛ اما مسئلۀ اصلی فقط دست یابی به اطلاعات شخصی نیست، بحث اصلی و مهم سوء استفاده‌هایی است که سارقان هویت «هکرها» با استفاده از آن می‌توانند، انجام دهند.

سرقت هویت استفاده از هویت شخص دیگر «اطلاعات حساس یا شخصی» برای سوء استفاده مالی و یا سایر اهداف مخرب است. روش‌هایی که در این بخش ذکر خواهیم کرد از جمله روش‌هایی است که سارقان هویت «هکرها» از آن‌ها استفاده می‌کنند. هکرها به کمک این اطلاعات می‌توانند، ضررهای مادی و معنوی بسیار زیادی را به افراد جامعه وارد کنند و آن‌ها را در معرض خطرهای بی شماری قرار دهند.

با توجه به پیشرفت‌هایی که در دنیای کامپیوتر و اینترنت صورت گرفته است زندگی روزمرۀ ما نیز دست خوش تغییرات فراوانی گردیده است که در بسیاری از موارد این تغییرات مثبت بوده است؛ اما در مواردی هم شاهد اثرات منفی تکنولوژی جدید بر روی روند زندگی خود بوده‌ایم. افراد کلاهبردار و شیاد هم در کنار سایر افراد، از کامپیوتر و اینترنت بهره‌های سودجویانه زیادی می‌برند و در رسیدن به اهداف شوم خود از آن استفاده می‌کنند.


برچسب‌ها: معرفی انواع هکر ها

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 ارديبهشت 1395 | 19:17 | نویسنده : حسن احمدپور |

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • نور ایران