#انتی ویروس

مقایسه آنتی ویروس ها

مقایسه آنتی ویروس ها از نظر Av-Comparatives و Virus Bulliten را از این لینک مشاهده نمایید. 

 آخرین نتیجه جولای 2016 از این لینک ببینید

رتبه بندی انواع آنتی ویروس ها از نظر قدرت شناسایی و حذف ویروس، تروجان ، Spyware، Malware ، Worm و سایر بدافزارها.

نتیجه برخی آزمون‌ها:

بعضا مشاهده می شود آنتی ویروس ها پس از آنکه با تعداد زیادی از ویروس مواجه می شوند توانایی قدرت تشخیص مطلوبی دارند اما سرعت تشخیص آن‌ها کند است و زمان زیادی نیاز است تا همه ویروس ها را تشخصی و از بین ببرند.در طول این مدت امکان دارد که ویروس عملی را که برایش تعریف شده را انجام دهد و شما را دچار مشکل کند. در طول این مدت ممکن است ویروس ، کاری که نباید صورت بگیرد را به اتمام برساند. همچنین بعضی از آنتی ویروس ها ، در شناسایی ویروس به درستی عمل می کنند اما در حذف آن کارایی لازم را ندارند

پاسخ آنتی ویروس ها به این آزمون‌ها تقریباً در یک رده است اما شناسایی ویروس های جدید که بخصوص از طریق Flash Memory ها منتقل می شوند یکی از مسائلی است که آنتی ویروس ها را از یکدیگر متمایز می کند. نوعی از ویروس‌یابی ، ویروس‌یابی Database است که در این روش ، لیستی از انواع آلودگی از طریق Update در اختیار آنتی ویروس قرار می گیرد و آنتی ویروس ، هنگام Scanning ، فایل ها را با لیست خود مقایسه می کند و در صورت مشابهت ، آن‌ها را Delete یا قرنطینه می کند. این نوع از ویروس‌‌یابی تقریباً در همه آنتی ویروس ها مشابه و نسبتاً موفقیت آمیز است ؛ اما ویروس‌‌‌یابی از روش الگوریتم‌‌ خوانی ، نوعی از ویروس یابی است که نیاز به نوعی هوش مصنوعی دارد که آنتی ویروس بتواند کدنویسی یا الگوریتم را بخواند و یا رفتار یک الگوریتم را تشخیص دهد. کمتر آنتی ویروسی هست که بتواند در این زمینه موفق باشد. شیوه های دفع حملات اینترنتی بوسیله‌ی Anti-Hack و Firewall نیز در آنتی ویروس ها نسبتاً مشابه اما قدرت و عملکرد آن ها متفاوت می باشد. تمامی موارد فوق و پاره ای موارد تخصصی تر در مقایسه‌ی زیر در نظر گرفته شده است.

آنتی ویروس هایی که مقدار انها بیشتر است, موفق تر بوده اند

chart Performance


موضوعات مرتبط: اموزش حفظ داده های شخصی خودترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 مرداد 1395 | 18:53 | نویسنده : حسن احمدپور |

#برنامه ی مخرب

انواع برنامه های مخرب و Malware ها (ویروسها، تروجانها، کرم ها و ...)
برنامه ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری با استفاده از منابع خود که روی هارد کامپیوتر میریزند و با امکانات سیستم عامل، اقدام به انجام عملیات گوناگون و سرویس دهی به کاربر می‌دهند. کاربران کامپیوتر در صفحه ی مانیتور خود پنجره های ساخته شده توسط سیستم عامل را می‌بینند که حاوی ابزارهای کنترل نرم‌افزار ها هستند و از طریق این ابزارها از نرم‌افزار ها استفاده می‌کنند، ‌اما این بدین معنی نیست که هر اتفاقی که در سیستم ما رخ میدهد ما روی صفحه ی مانیتور می‌بینیم و یا به هر صورتی با خبر می‌شویم. بسیاری از امکانات نرم‌افزارها بصورت مخفی (Background) اجرا می‌شوند و مشغول انجام اعمال گوناگون هستند.
برنامه های مخرب هم از دسته نرم‌افزارهایی هستند که تقریبا به طور کاملا مخفی اجرا می‌شوند و خراب کاری های مختلفی انجام می‌دهند.
این گونه برنامه ها بسته به روش عملکرد و ساختار کلی دسته بندی می‌شوند:
 
الف) برنامه هایی که باید توسط انسان روی سیستم قربانی بارگذاری و اجرا شوند
این برنامه ها بصورت فایل های اجرایی مجزا و یا جزئی از یک نرم‌افزار می‌باشند.
به نرم‌افزار هایی که دارای محتوی مخرب و مخفی هستند "Malware" می‌گویند. این کلمه مخفف کلمات "Malicious-Logic Software" می‌باشد، ‌که به معنی "نرم‌افزار با محتوای مشکوک و مخرب" است.
این گونه برنامه ها با اهداف مختلف، توسط افرادی که می خواهند به آن اهداف برسند روی کامپیوتر قربانی ریخته شده و اجرا می‌شوند.
ما آنها را از روی نوع خرابکاریشان می‌شناسیم و نام گذاری می‌کنیم. از جمله ی موارد مهم آنها از این قبیل هستند:
·   Trojan ها: این نوع دارای بازه ی عملکرد وسیعی می‌باشد ولی اکثرا برای اهدافی چون سرقت اطلاعات سری و شخصی،‌ مانند سرقت انواع رمز عبور و اطلاعات لازمه‌ی حسابهای مختلف کامپیوتری و اینترنتی برنامه ریزی می‌شود.
این کلمه از داستان تاریخی "تروا" یا "Troy" گرفته شده است که داستان اسب چوبی با ظاهر هدیه و بی‌آزار را دارد که در باطن، لشکری از سربازهای آماده به جنگ را در خود جای داده، این کنایه از نرم افزاری است که ظاهرا بی خطر یا بی کاربرد است ولی درون خود دارای کد های مخرب می‌باشد.


موضوعات مرتبط: اموزش حفظ داده های شخصی خود

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 مرداد 1395 | 17:6 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفندهای کامپیوتر

با 4 ترفند ساده کاربر حرفه ای ویندوز شوید

 

 منوی Send to, منوی کلیک راست ویندوز

همه این نکته را قبول دارند که سیستم عامل ویندوز پر کاربرد ترین سیستم عامل جهان است و می توان آن را محبوب ترین سیستم عامل هم در نظر گرفت. خیلی از کاربران هستند که سال هاست از نسخه های ویندوز استفاده می کنند و شاید بسیاری از ما خودمان را حداقل درباره استفاده از ویندوز حرفه ای بدانیم.

 

اما آنقدر نکته ها و ترفند های ریز در ویندوز وجود دارند که برای یاد گرفتن همه آنها مدت ها زمان لازم است. در ادامه قصد داریم 5 ترفند ساده را آموزش دهیم که با دانستن آنها نه تنها می تواند بهتر و راحت تر از ویژگی های ویندوز استفاده کنید، بلکه می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای هم بشوید! برای یاد گرفتن این 5 ترفند با ما همراه باشید.

 

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:8 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفند های کامپیوتر

نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان ویندوز

 

به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان, مرورگر فایرفاکس

همان‌طور که می‌دانید در صورت نیاز به یک نرم‌افزار، ابتدا بایستی آن را در اینترنت جستجو کنید. پس از یافتن یک لینک سالم، آن را دانلود نمایید. سپس مراحل نصب نرم‌افزار شامل فشردن چندباره‌ی کلید Next را طی کنید. این روند روتینی است که تمامی کاربران ویندوز آن را انجام می‌دهند.

 

اما بایستی بدانید می‌توان از روشی حرفه‌ای‌تر نیز برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کرد. روشی که شاید روال آن به این اندازه کاربرپسند نباشد، اما قطعاً سریع‌تر است و علاوه بر آن شما را از کاربران مبتدی جدا می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق Command Prompt ویندوز خواهیم پرداخت.

 

این روش از طریق یک ابزار جانبی به نام Chocolatey Nuget صورت می‌پذیرد. Chocolatey Nuget در اصل یک ماشین مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است و عملکردی مشابه با apt-get در لینوکس دارد.
در قدم اول، Chocolatey NuGet را بر روی ویندوز نصب کرده و سپس از طریق آن اقدام به نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها خواهیم کرد.

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:1 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفند های کامپیوتر

 ۵ راهکار ساده برای جلوگیری از کند شدن رایانه‌

 

اگر قانون نسبیت انیشتین را در مورد زمان در نظر بگیریم، یک دقیقه انتظار برای اجرای یک عملیات رایانه‌ای، زمانی بسیار طولانی و فرای تصور محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با چند راهکار قابل اجرا در مورد این معضل آشنا شویم.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

سه چیز در زندگی ما انسان‌ها قطعی است: مرگ، مالیات و کند شدن رایانه‌ها بعد از چند ساعت وب‌گردی! با توجه به این که با شروع هر سال جدید، نرم‌افزارها، فایل‌های موزیک، ویدیو و بازی‌های جدیدی به رایانه‌ی شما اضافه می‌شوند، حالا بهترین فرصت است که ترفندهایی روی ویندوز خود پیاده‌سازی کنید تا سرعت سیستم شما درست مانند روز اولی باشد که آن را خریده‌ بودید.

 

۱. فایل‌های موقت را به صورت موقت نگه دارید
دنیای کَش‌ها (Cache) در ویندوز، دنیای گسترده و مرموزی است. یک فایل کش در ویندوز وجود دارد که بر دیگر کش‌ها سیطره دارد و مزاحم‌ترین کش موجود به شمار می‌آید که به آن کش موقتی محلی و یا local temp cache گفته می‌شود. این کش، فایل‌های دانلود شده از مرورگر را در هنگام باز شدن وب‌سایت‌ها، در سیستم ذخیره‌ می‌کند.

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 14:51 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفندهای کامپیوتری

 

تکنیک هایی جالبی که از پوشه های ویندوز نمی دانید+ آموزش

دنیای ویندوز دنیای پیچیده‌ای است. هرچقدر هم که شما یک کاربر حرفه‌ای ویندوز باشید باز هم تکنیک‌ها و مسائلی وجود دارند که شما از وجود آنها بی اطلاع هستید. هر کسی که به صورت روزانه از کامپیوتر استفاده می‌کند، به طور معمول صدها بار با پوشه‌ها سر و کار خواهد داشت. پوشه‌ها مامور نگه داری فایل‌های ما هستند که علاوه بر این کار به ویندوز نیز نظم می‌بخشند. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواردی در ارتباط با مدیریت پوشه‌ها آشنا کند که شاید تا به حال از وجود آنها بی اطلاع بودید.
 

– تغییر مکان پوشه‌ها از طریق تنظیمات
یکی از ساده ترین راه‌های جابه‌جایی پوشه‌ها در ویندوز درگ و دراپ کردن است. اما یکسری از پوشه‌ها مانند My Pictures، My Music و … می‌باشند که هربار شما آنها را به جایی دیگر منتقل می‌کنید باز هم در جای قبلی خود تشکیل می‌شوند. برای تغییر قطعی و همیشگی آنها می‌بایست بر روی پوشه مدنظر کلیک راست کرد سپس گزینه Properties را بفشارید. با رفتن به زبانه Location شما می‌توانید با فشردن کلید Move… جایگاه آن پوشه را برای همیشه و به صورت قطعی تغییر دهید.


موضوعات مرتبط: ترفند

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 14:41 | نویسنده : حسن احمدپور |

 

#دیگر نگران هک وای فای خود نباشید

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در زندگی های امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از اینترنت استفاده نکند در حالی که روز به روز به تعداد افرادی که از این فناوری استفاده می کنند افزوده می شود. حتما شما هم در خانه خود برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنید و همیشه دلشوره این را دارید که وای فای شما هک نشود، و یا اینکه دوستانتان از شما رمز وای فای شما را بخواهد و شما هم برای اینکه دوستانتان ناراحت نشود رمز وای فای خود را در اختیارشان قرار می دهید. دریچه فناوری اطلاعات ترفندی را برای شما آماده کرده است که پسورد وای فای خود را به هر یک از دوستانتان که مایل هستید بدهید بدون اینکه نگران باشید که حجم اینترنت شما را تمام کند. در این آموزش قصد این را داریم که به شما آموزش دهیم فقط خود شما بتوانید از وای فای استفاده کنید و دسترسی به وای فای خود را محدود کنید و فقط افرادی خاص بتوانند از اینترنت شما استفاده کنند. در این آموزش حتی کسانی که وای فای شما را هک می کنند نمی توانند از اینترنت شما استفاده کنند. پس بهتر است مرحله به مرحله همراه ما باشید و امنیت وای فای خود را چند صد برابر کنید.

ترفندستان دریچه



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | 18:39 | نویسنده : حسن احمدپور |

#اموزش حفظ اکانت فیس بوک

اگر شما هم از آن دسته از کاربران باشید که با فیس بوک آشنایی دارند ، بدون شک سایت درجه یک شما در زمینه ی شبکه های اجتماعی همان فیس بوک خواهد بود و اگر شما هر روز با هر وسیله ای مثل موبایل ، کامپیوتر ، لپ تاپ و یا از دفتر کارتان به فیس بوک می روید ، این امکان وجود دارد که در یکی از این موارد بدون Log Out شدن حساب کاربری فیس بوک خود را ببندید و اگر حساب کاربری تان به دست سودجویان افتاد ، مملو از کرم هایی خواهد شد که مدیریت اکانت شما را به دست خواهند گرفت و اعمال نا خواسته ای را برای شما انجام می دهند. مثلا کرم هایی که به نفع آن افراد کار می کنند و با حساب شما به مواردی لایک میزنند یا کلیک های بی جا انجام می دهند.

راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید از ورود نفر دوم به حساب فیس بوکتان جلوگیری به عمل آورید و راحت ترین این روش ها Log Out شدن از حساب کاربری است. اما اگر تلفن هوشمند شما ربوده شده است ، قضیه کاملا متفاوت خواهد بود و روش مقابله به گونه ی دیگری است. در این مقاله ما سعی داریم چندین نکته ی بسیار مهم را که باید در مقابل حمله ی هکرها انجام دهید را شرح دهیم.


موضوعات مرتبط: اموزش حفظ داده های شخصی خود

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | 18:20 | نویسنده : حسن احمدپور |

#امنیت شخصی

چگونه از هک شدن تلفن همراه خود جلوگیری کنیم!

معاونت اجتماعی پلیس فتای نیروی انتظامی با اعلام اینکه هکرها به راحتی از طریق هک کردن گوشی‌های تلفن همراه می‌توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند اعلام کرد که بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.

به گزارش افتانا، معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی با بیان اینکه هکرها به راحتی از طریق هک‌کردن گوشی‌های تلفن‌همراه توسط روشن‌بودن بلوتوث گوشی به تمامی اطلاعات شخصی افراد دسترسی داشته باشند، اعلام کرد امروزه نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده و در این میان هک تلفن همراه ابعاد محسوس‌تری پیدا کرده است اما درکشور ما به دلیل ناآگاهی افراد در حال تبدیل به یک معضل جدی است.

اگرچه رعایت نکات ایمنی و استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌هک تا حدی جلوی تخریب اطلاعات کاربران مجازی را گرفته است اما شاید همین امر باعث شده باشد که هکرهای حرفه‌ای گستره فعالیت‌های خود را افزایش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند. البته نقش استفاده از تکنولوژی‌های جدید و استفاده از اینترنت در بستر تلفن همراه را نباید در این بین فراموش کرد.

هک تلفن‌همراه هر چند به قدمت هک کامپیوترها نمی‌رسد اما رفته رفته با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن همراه این وسیله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم‌افزارهای مخصوص هک به راحتی قادر خواهد بود که تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 مرداد 1395 | 17:49 | نویسنده : حسن احمدپور |

#خبر روز تکنولورژی

 

دکمه ذخیره سازی تصاویر به نسخه اندروید اپلیکیشن Prisma اضافه هنوز چند ساعت از انتشار اپلیکیشن Prisma شد

در گوگل پلی نگذشته بود که نخستین بروزرسانی آن از راه رسید. اولین آپدیت پریسما قابلیتی را به آن اضافه کرده که بسیاری از کاربران منتظرش بودند: امکان ذخیره مستقیم تصاویر در گالری.

 #منبع: www.digiato.com

 


موضوعات مرتبط: خبر های تکنولورژی روز دنیا

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 مرداد 1395 | 15:28 | نویسنده : حسن احمدپور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • نور ایران