#انتی ویروس

مقایسه آنتی ویروس ها

مقایسه آنتی ویروس ها از نظر Av-Comparatives و Virus Bulliten را از این لینک مشاهده نمایید. 

 آخرین نتیجه جولای 2016 از این لینک ببینید

رتبه بندی انواع آنتی ویروس ها از نظر قدرت شناسایی و حذف ویروس، تروجان ، Spyware، Malware ، Worm و سایر بدافزارها.

نتیجه برخی آزمون‌ها:

بعضا مشاهده می شود آنتی ویروس ها پس از آنکه با تعداد زیادی از ویروس مواجه می شوند توانایی قدرت تشخیص مطلوبی دارند اما سرعت تشخیص آن‌ها کند است و زمان زیادی نیاز است تا همه ویروس ها را تشخصی و از بین ببرند.در طول این مدت امکان دارد که ویروس عملی را که برایش تعریف شده را انجام دهد و شما را دچار مشکل کند. در طول این مدت ممکن است ویروس ، کاری که نباید صورت بگیرد را به اتمام برساند. همچنین بعضی از آنتی ویروس ها ، در شناسایی ویروس به درستی عمل می کنند اما در حذف آن کارایی لازم را ندارند

پاسخ آنتی ویروس ها به این آزمون‌ها تقریباً در یک رده است اما شناسایی ویروس های جدید که بخصوص از طریق Flash Memory ها منتقل می شوند یکی از مسائلی است که آنتی ویروس ها را از یکدیگر متمایز می کند. نوعی از ویروس‌یابی ، ویروس‌یابی Database است که در این روش ، لیستی از انواع آلودگی از طریق Update در اختیار آنتی ویروس قرار می گیرد و آنتی ویروس ، هنگام Scanning ، فایل ها را با لیست خود مقایسه می کند و در صورت مشابهت ، آن‌ها را Delete یا قرنطینه می کند. این نوع از ویروس‌‌یابی تقریباً در همه آنتی ویروس ها مشابه و نسبتاً موفقیت آمیز است ؛ اما ویروس‌‌‌یابی از روش الگوریتم‌‌ خوانی ، نوعی از ویروس یابی است که نیاز به نوعی هوش مصنوعی دارد که آنتی ویروس بتواند کدنویسی یا الگوریتم را بخواند و یا رفتار یک الگوریتم را تشخیص دهد. کمتر آنتی ویروسی هست که بتواند در این زمینه موفق باشد. شیوه های دفع حملات اینترنتی بوسیله‌ی Anti-Hack و Firewall نیز در آنتی ویروس ها نسبتاً مشابه اما قدرت و عملکرد آن ها متفاوت می باشد. تمامی موارد فوق و پاره ای موارد تخصصی تر در مقایسه‌ی زیر در نظر گرفته شده است.

آنتی ویروس هایی که مقدار انها بیشتر است, موفق تر بوده اند

chart Performance


موضوعات مرتبط: اموزش حفظ داده های شخصی خودترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 مرداد 1395 | 18:53 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفندهای کامپیوتر

سرعت ویندوز را بالا ببرید

 

آموزش کامپیوتر, افزونه‌های مرورگر

 

ویندوز در گذر زمان کمی کند می‌شود؛ این نظری است که بسیاری از کاربران ویندوز با مقایسه سرعت عمل کار ویندوز در روزهای اول نصب سیستم‌ عامل و عملکرد آن بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی به آن رسیده‌اند.

 

می‌توان با انجام چند کار کوچک، سرعت را به سیستم‌عامل بازگرداند:

 

برنامه‌های پرمصرف را حذف کنید
با مراجعه به Task Manager میزان مصرف پردازش، هارددیسک و رم برنامه‌ها را بررسی کنید.
برنامه‌هایی که به شکل نامناسبی از منابع استفاده می‌کنند، یکی از دلایل کند شدن سیستم‌ عامل هستند. در صورت امکان، برخی از آن‌ها را حذف کنید.

 

برنامه‌های مقیم را از کار بیندازید
برنامه‌های مقیم در هنگام شروع سیستم‌عامل فعال می‌شوند، بدون آن‌که همیشه مورد استفاده قرار گیرند. در Task Manager با مراجعه به Startup برنامه‌های غیرضروری را در وضعیت Disable قرار دهید.

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:12 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفندهای کامپیوتر

با 4 ترفند ساده کاربر حرفه ای ویندوز شوید

 

 منوی Send to, منوی کلیک راست ویندوز

همه این نکته را قبول دارند که سیستم عامل ویندوز پر کاربرد ترین سیستم عامل جهان است و می توان آن را محبوب ترین سیستم عامل هم در نظر گرفت. خیلی از کاربران هستند که سال هاست از نسخه های ویندوز استفاده می کنند و شاید بسیاری از ما خودمان را حداقل درباره استفاده از ویندوز حرفه ای بدانیم.

 

اما آنقدر نکته ها و ترفند های ریز در ویندوز وجود دارند که برای یاد گرفتن همه آنها مدت ها زمان لازم است. در ادامه قصد داریم 5 ترفند ساده را آموزش دهیم که با دانستن آنها نه تنها می تواند بهتر و راحت تر از ویژگی های ویندوز استفاده کنید، بلکه می توانید تبدیل به یک کاربر حرفه ای هم بشوید! برای یاد گرفتن این 5 ترفند با ما همراه باشید.

 

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:8 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفند های کامپیوتر

نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان ویندوز

 

به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان, مرورگر فایرفاکس

همان‌طور که می‌دانید در صورت نیاز به یک نرم‌افزار، ابتدا بایستی آن را در اینترنت جستجو کنید. پس از یافتن یک لینک سالم، آن را دانلود نمایید. سپس مراحل نصب نرم‌افزار شامل فشردن چندباره‌ی کلید Next را طی کنید. این روند روتینی است که تمامی کاربران ویندوز آن را انجام می‌دهند.

 

اما بایستی بدانید می‌توان از روشی حرفه‌ای‌تر نیز برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کرد. روشی که شاید روال آن به این اندازه کاربرپسند نباشد، اما قطعاً سریع‌تر است و علاوه بر آن شما را از کاربران مبتدی جدا می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق Command Prompt ویندوز خواهیم پرداخت.

 

این روش از طریق یک ابزار جانبی به نام Chocolatey Nuget صورت می‌پذیرد. Chocolatey Nuget در اصل یک ماشین مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است و عملکردی مشابه با apt-get در لینوکس دارد.
در قدم اول، Chocolatey NuGet را بر روی ویندوز نصب کرده و سپس از طریق آن اقدام به نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها خواهیم کرد.

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:1 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفند های کامپیوتر

 ۵ راهکار ساده برای جلوگیری از کند شدن رایانه‌

 

اگر قانون نسبیت انیشتین را در مورد زمان در نظر بگیریم، یک دقیقه انتظار برای اجرای یک عملیات رایانه‌ای، زمانی بسیار طولانی و فرای تصور محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با چند راهکار قابل اجرا در مورد این معضل آشنا شویم.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

سه چیز در زندگی ما انسان‌ها قطعی است: مرگ، مالیات و کند شدن رایانه‌ها بعد از چند ساعت وب‌گردی! با توجه به این که با شروع هر سال جدید، نرم‌افزارها، فایل‌های موزیک، ویدیو و بازی‌های جدیدی به رایانه‌ی شما اضافه می‌شوند، حالا بهترین فرصت است که ترفندهایی روی ویندوز خود پیاده‌سازی کنید تا سرعت سیستم شما درست مانند روز اولی باشد که آن را خریده‌ بودید.

 

۱. فایل‌های موقت را به صورت موقت نگه دارید
دنیای کَش‌ها (Cache) در ویندوز، دنیای گسترده و مرموزی است. یک فایل کش در ویندوز وجود دارد که بر دیگر کش‌ها سیطره دارد و مزاحم‌ترین کش موجود به شمار می‌آید که به آن کش موقتی محلی و یا local temp cache گفته می‌شود. این کش، فایل‌های دانلود شده از مرورگر را در هنگام باز شدن وب‌سایت‌ها، در سیستم ذخیره‌ می‌کند.

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 14:51 | نویسنده : حسن احمدپور |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • نور ایران