#ترفند های کامپیوتر

نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان ویندوز

 

به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق خط فرمان, مرورگر فایرفاکس

همان‌طور که می‌دانید در صورت نیاز به یک نرم‌افزار، ابتدا بایستی آن را در اینترنت جستجو کنید. پس از یافتن یک لینک سالم، آن را دانلود نمایید. سپس مراحل نصب نرم‌افزار شامل فشردن چندباره‌ی کلید Next را طی کنید. این روند روتینی است که تمامی کاربران ویندوز آن را انجام می‌دهند.

 

اما بایستی بدانید می‌توان از روشی حرفه‌ای‌تر نیز برای نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کرد. روشی که شاید روال آن به این اندازه کاربرپسند نباشد، اما قطعاً سریع‌تر است و علاوه بر آن شما را از کاربران مبتدی جدا می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها از طریق Command Prompt ویندوز خواهیم پرداخت.

 

این روش از طریق یک ابزار جانبی به نام Chocolatey Nuget صورت می‌پذیرد. Chocolatey Nuget در اصل یک ماشین مدیریت بسته‌های نرم‌افزاری است و عملکردی مشابه با apt-get در لینوکس دارد.
در قدم اول، Chocolatey NuGet را بر روی ویندوز نصب کرده و سپس از طریق آن اقدام به نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها خواهیم کرد.

 

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 15:1 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفند های کامپیوتر

 ۵ راهکار ساده برای جلوگیری از کند شدن رایانه‌

 

اگر قانون نسبیت انیشتین را در مورد زمان در نظر بگیریم، یک دقیقه انتظار برای اجرای یک عملیات رایانه‌ای، زمانی بسیار طولانی و فرای تصور محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا با چند راهکار قابل اجرا در مورد این معضل آشنا شویم.

 

ویروسی شدن سیستم عامل, علائم کندی سیستم

 

سه چیز در زندگی ما انسان‌ها قطعی است: مرگ، مالیات و کند شدن رایانه‌ها بعد از چند ساعت وب‌گردی! با توجه به این که با شروع هر سال جدید، نرم‌افزارها، فایل‌های موزیک، ویدیو و بازی‌های جدیدی به رایانه‌ی شما اضافه می‌شوند، حالا بهترین فرصت است که ترفندهایی روی ویندوز خود پیاده‌سازی کنید تا سرعت سیستم شما درست مانند روز اولی باشد که آن را خریده‌ بودید.

 

۱. فایل‌های موقت را به صورت موقت نگه دارید
دنیای کَش‌ها (Cache) در ویندوز، دنیای گسترده و مرموزی است. یک فایل کش در ویندوز وجود دارد که بر دیگر کش‌ها سیطره دارد و مزاحم‌ترین کش موجود به شمار می‌آید که به آن کش موقتی محلی و یا local temp cache گفته می‌شود. این کش، فایل‌های دانلود شده از مرورگر را در هنگام باز شدن وب‌سایت‌ها، در سیستم ذخیره‌ می‌کند.

 


موضوعات مرتبط: ترفندکامپیوتر

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 14:51 | نویسنده : حسن احمدپور |

#ترفندهای کامپیوتری

 

تکنیک هایی جالبی که از پوشه های ویندوز نمی دانید+ آموزش

دنیای ویندوز دنیای پیچیده‌ای است. هرچقدر هم که شما یک کاربر حرفه‌ای ویندوز باشید باز هم تکنیک‌ها و مسائلی وجود دارند که شما از وجود آنها بی اطلاع هستید. هر کسی که به صورت روزانه از کامپیوتر استفاده می‌کند، به طور معمول صدها بار با پوشه‌ها سر و کار خواهد داشت. پوشه‌ها مامور نگه داری فایل‌های ما هستند که علاوه بر این کار به ویندوز نیز نظم می‌بخشند. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با مواردی در ارتباط با مدیریت پوشه‌ها آشنا کند که شاید تا به حال از وجود آنها بی اطلاع بودید.
 

– تغییر مکان پوشه‌ها از طریق تنظیمات
یکی از ساده ترین راه‌های جابه‌جایی پوشه‌ها در ویندوز درگ و دراپ کردن است. اما یکسری از پوشه‌ها مانند My Pictures، My Music و … می‌باشند که هربار شما آنها را به جایی دیگر منتقل می‌کنید باز هم در جای قبلی خود تشکیل می‌شوند. برای تغییر قطعی و همیشگی آنها می‌بایست بر روی پوشه مدنظر کلیک راست کرد سپس گزینه Properties را بفشارید. با رفتن به زبانه Location شما می‌توانید با فشردن کلید Move… جایگاه آن پوشه را برای همیشه و به صورت قطعی تغییر دهید.


موضوعات مرتبط: ترفند

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | 14:41 | نویسنده : حسن احمدپور |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • نور ایران